אוכל טבע יער…השילוב של יום הגיבוש

שתפו אותנו ברשתות

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

הגיבושון שלנו – "המרוץ לשקשוקה"
המרוץ לשקשוקה – הפעילות תתבצע בחורשה ירוקה ופסטורלית, שם נתחלק לקבוצות ונצא למרוץ להכנת שקשוקה.
על הקבוצה לעמוד במשימות גיבוש כגון – ירי בחץ וקשת, שאיבת מים מהמעיין הטבע, סנדלים משותפים ועוד…הצלחה בכל משימה תזכה את הקבוצה במצרכים ועזרים כמו ביצים, עגבניות , קמחיים , כשהמטרה הסופית היא להכין ארוחת שקשוקה לכולם על מדורה בשטח. בסוף הפעילות נתכבד ממטעמי ידינו.
(שעתיים וחצי – שלוש שעות של פעילות מהנה שבסיומה ארוחת צהרים טעימה שהכנו בעצמנו.)
תאריך :
מקום יער המלאכים
לאישורך במיל חוזר אודה

סדנת בישול תנכ"י – להתחבר למקורות

כדי להתחיל להבין איך מבשלים אוכל תנכ"י בוא ננסה להבין מה קורה עם המזווה התנכ"י.
מזונם של הישראלים בתקופת המקרא היה מן הצומח ומן החי – מזונם של עובדי אדמה ומגדלי עדרים. מרכיב מרכזי בתזונה היה הדגן (חיטה ושעורה), ממנו עיבדו לחם; מעט ירקות; עצי פרי – גפן (ענבים וצימוקים), תאנה (גרוגרות, דבלים ודבש), רימון, תמר (דבש, תמד) וזית (שמן); ולעיתים, בעיקר במועדים חגיגיים – בשר, מהצאן והבקר.
הסיכום התמציתי של הגידולים הצמחיים הטיפוסיים לארץ ישראל הוא: דגן תירוש ויצהר.
לשתייה שימשו בעיקר מים, והמשקה המובחר הוא היין, ולעיתים החלב.
הצירוף השכיח כביטוי לאכילה בסתם הוא לחם ומים, לחם ויין.
הצירוף המשבח את סגולותיה של ארץ-ישראל הוא "ארץ זבת חלב ודבש" (שמות ג' 8) – ארץ שתנובת פירותיה ועדריה רבה. לעומת זאת, כאשר הנביא ישעיהו מנבא תקופה של חורבן חקלאי הוא מתאר את השתלטות העדרים ודבורי הפרא על החקלאות ההרוסה, השתלטות המדבר על הארץ המיושבת: "והיה מרוב עשות חלב – יאכל חמאה, כי חמאה ודבש יאכל כל הנותר מקרב הארץ" (ישעיהו ז' 22).

עכשיו אחרי שהבנו מה גדל במרחב ומה ניתן לגדל במרחב – נתחיל להכין את ארוחת הצהרים שלנו
כדי להספיק לבשל את האוכל התנכ"י המיוחד בזמן מועט העומד לרשותנו נשתמש בכלי מטבח מודרניים
במקום מדורה כירת גז , במקום סירי חרס סירי נירוסטה , במקום טאבוני בוץ נשתמש בסאג'ים מברזל

מהלך הפעילות :
א. לכל קבוצה מטבח ובו מגוון של כלים לבישול הארוחה .
ב. כל קבוצה תקבל סיפור ובו משובלים מתכונים של מזון מקראי .
ג. כל קבוצה תקבל בריסטול קלף ועליו יצטרכו לכתוב בכתב עברי קדום את התפריט
ד. אחרי כתיבת התפריט נציגי הקבוצה יגיעו אל החנות המקראית שבמקום ויקבלו סל ובו כל המוצרים שיצטרכו על מנת להכין את הארוחה – על מנת לרכוש את הארוחה יציגו נציגי הכיתה את התפריט למוכר .
ה. הקבוצה תבשל את התפריט ותערוך שולחן לארוחה כיתתית .
ו. בתאבון לכולם .

סדנת בישולי יער + פעילות o.d.t + המרוץ למיליון

ככה תופרים פעילות מתאימה לארגון
מס' משתתפים:
אפיון המשתתפים :
יעדים להשגה בפעילות :
\

תאריך הפעילות:
מקום: יער המלאכים
שעות פעילות :
חזרה משוערת :
היום יורכב מפעילות סדנאית וטיול ביער המלאכים .
קבלת פנים (שתייה קרה/ חמה עוגיות )

משחקי לשבירת קרח – משחקי חבל קבוצתיים להכרות עם המדריכים, הפשרת הקרח ושיתוף פעולה בין המשתתפים במהלך הפעילות נחלק את הקבוצה שלוש קבוצות פעילות שיתחרו ביניהם .

"המרוץ למיליון" – מסלול תחרותי בין הקבוצות המשתתפים יצטרכו להתחרות בניווט תרשים – פתרון כתבי חידה ומציאת מתקנים חקלאיים עתיקים ובין הנקודות יצטרכו המשתתפים למלא משימות ביצוע שבם יוצגו מצבים בטיול השנתי / בפעילות בטבע עם התלמידים.

" מאסטר שף בטבע" – ראי נספח בהמשך

סדנת פעילות אתגר ומחשבה כשהאוכל על האש
ערכים מובלים בסדנא שת"פ ,תכנון וניהול זמן, ניהול צוות , ניהול משמות נכון , קביעת יעדים ומטרות לכל משימה
במהלך הסדנא נקיים בין התחנות עיבודים קצרים ע"מ להדגיש את הערכים המובילים של כל משימה ומשימה.
המטרה להצליח במשימות ביצוע ועמידה בזמנים קבועים.

המשימות:
מגלשי הליכה ומעבר חלון – פעילות אתגרית משותפת.
גשר באוויר – הליכת משתתף על חבל באוויר.
הצלף העיוור – אימון בירי בקני נשיפה.- ירי בעזרת מכוון – כיסוי עיניים.
חץ וקשת – אימון בירי בחץ וקשת. – ירי בעזרת מכוון – כיסוי עיניים.
משחק המכשפה – שיפור תקשורת אפקטיבית בקבוצה

עד שיגמר לנו א. ערב שבישלנו לעצמנו כולל קינוחים שתייה
שירה בציבור , משחקי חברה, שתייה ומורל גבוה.

כשנתעייף פיזור הביתה.

נספח סדנת בישול

שלב ראשון – שלב בישולי השדה
קבוצות העבודה יתפזרו לשולחנות עבודה, שם ימתינו להם מצרכי מזון להכנת ארוחה ע פי הנחיות שיקבלו בתחילת הפעילות.
כל המשתתפים מקבלים כובעי טבח כיאה לקבוצת מבשלים איכותית .
בתפריט : מטפונה (עוף בגחלים), תבשילי פוייקה (סיר בישול אפריקאי צמחוניים בשריים ),אורז מגלובה מגוון גדול של ירקות שימורים מיני רטבים , אפיית פ'וקצות ופיתות בתנור שטח וסאג' בדואי,סוגי סלטים כראות עיניכם ויצירתכם. שתייה קרה, קפה תה וקינוחי יער .
במהלך הפעילות נתקיל את הצוותים בכל מיני משימות המחייבות עזרה הדדית הקשבה חשיבה יצירתית ועבודה תחת לחץ זמן .
שלב שני– הפיכת המתחם למסעדה
בזמן שהתבשילים על האש ומתבשלים לאיתם נהפוך את מקום האכילה למסעדה מפוארת עם תפאורה מתאימה ועריכת שולחנות כיאה למשתה המלך.
שלב שלישי – הארוחה
מה קורה אחרי הסדנא : שבועיים לאחר הסדנא נפגש בבית הספר באחת מישיבות הצוות כדי נהל שיח בנושא איך יראה הטיול השנתי בבית הספר בשנת הלימודים תשע"ט.
בעקבות השיח נסיק ביחד עם הצוות החלטה כיצד יראה הטיול השנתי ואז נבנה תוכנית ומסלול שיווק לטיול בקרב התלמידים.

רוצים להיות בקשר

השאירו את המייל ונעדכן אותכם בטיולים הבאים

יש לנו עוד

Uncategorized

טיולי הורה ילד

הכי קרוב שיש זה הזמן להעמיק את ההכרות וההשפעה ההורית מסע הורה ילד זאת ההזדמנות הטובה ביותר להעמיק את הקשר הבין דורי זמן האיכות בטבע

Uncategorized

טיולים מנוגשים

טיולים ופעילות בית חוץ בית – ספרית השתלבות תלמידים עם מגבלות הטיולים במערכת במערכת החינוך מיועדים לעורר בקרב התלמיד את האהבה לארץ , לנופיה ומורשתה

דילוג לתוכן